Opdrachtgever: Gemeente Utrecht. De technische en later exploitatieve doorkoppeling van de bestaande Sneltram Utrecht-Nieuwegein-IJsselsteijn (SUNIJ) met de toekomstige tram naar De Uithof noodzaakt tot de aanleg van een tramtrace dwars door het Stationsgebied in Utrecht. Inclusief een voorlopige eindhalte, welke bij de exploitatieve doorkoppeling omgebouwd moet kunnen worden naar een tussenhalte. Technisch (o.a. qua tramwissel) en verkeerskundig (over een druk verkeersplein) een lastige opgave. Een belangrijke complicerende factor was de gedeelde opdrachtgeversrol van gemeente en (destijds) regio, met ieder een ander belang. Voor de engineering én realisatie van deze voorlopige eindhalte was beperkt tijd beschikbaar. In een overeenkomst op basis van UAV-GC was de beheersing van planning, fasering en voortgang derhalve de doorslaggevende factor. Als rechterhand van de contractmanager participeerde ik onder andere in de voortgangsoverleggen met de opdrachtnemer. Als sparringpartner voor de projectmanager adviseerde ik over de inpassing van het project in de bredere gebiedsplanning. Het project is, dankzij het commitment van de teams bij zowel opdrachtnemer als opdrachtgever(s) en een goed doordachte fasering, succesvol afgerond binnen de planning.
2012 – 2013
Eindhalte tram Jaarbeursplein
Rechterhand contractmanager en sparringpartner projectmanager.